W dniu 1.10.2023r. miało miejsce kolejne wyście kursowe, tym razem za cel obraliśmy jaskinię Marmurową. O godzinie 8 zebraliśmy się w Kirach w składzie: Sławek (instruktor) oraz kursanci Paweł (kierownik wyjścia), Dawid i Przemek.

Żwawo ruszyliśmy z parkingu do Doliny Miętusiej,  gdzie znajduje się otwór, zatrzymując się po drodze w kilku miejscach aby wysłuchać Ciekawostek ze strony Sławka dotyczących topografii, historii i przydatnych informacji do naszej przyszłej działalności w górach i jaskiniach.

O godzinie 10:15 dotarliśmy pod otwór i po przebraniu, przygotowaniu lin i szpeju rozpoczęliśmy akcje. Do zaporęczowania było większość drogi ponieważ jaskinia ma głównie przebieg pionowy.

Pierwszy ruszył Przemek zaporęczował Plecy Murzyna, a później kolejny odcinek do Sali Deszczu gdzie Ja (czyli Paweł) przejąłem pałeczkę i zaporęczowałem część w Studni Kandydata, pierwszy raz przechodziłem przez tak ciasne miejsce co lekko dodało dreszczyku emocji, choć nie zaburzyło naszej akcji.

Dawid po zjechaniu do nas zaczął przechodzić wąski meander gdzie znów nauczyliśmy się jak ważne jest dobre ułożenie ciała w ciasnych miejscach aby nie sprawiały problemu, później zjechał 10 metrów aby znów po przejściu ciasnych kilku metrów zjechać, tym razem do Marzenia Prezesa, to miejsce było naszym celem i po dotarciu reszty ekipy zaczęliśmy bezpieczny powrót i zdeporęczowanie całego odcinka.

Wyszliśmy sprawnie na powierzchnię, przeciskając się jeszcze raz przez te wąskie miejsca które dodały satysfakcji i urozmaicenia temu przejściu. Po dotarciu na powierzchnię pogoda okazała się łaskawa w odróżnieniu od dnia poprzedniego, kiedy to deszcz dopadł naszych kolegów którzy byli w innej partii jaskini Marmurowej.

Widok z tego miejsca na dolinę jest piękny, przyjemnie jest przebywać w takich miejscach, jednak zgodnie stwierdziliśmy że odpoczniemy po zejściu i nie przeciągając o 17:30 byliśmy na dole przy samochodach, gdzie zakończyliśmy naszą kolejną świetną przygodę, dziękuję kolegom i z niecierpliwością czekam na kolejne wyście.